Ανασκόπηση: Οι top 10 τάσεις του Fitness για το 2019!

Ανασκόπηση: Οι top 10 τάσεις του Fitness για το 2019!

Έχεις θέσει τους προπονητικούς σου στόχους για το νέο έτος; Υπάρχουν αμέτρητες δυνατότητες και αμέτρητοι τρόποι για άσκηση και κίνηση! Το βρίσκεις κι εσύ ενδιαφέρον να μάθεις τι «παίζει» αυτήν την στιγμή στην σκηνή του Fitness; Το Αμερικάνικο Κολλέγιο Αθλητικής Ιατρικής στην Ιντιανάπολη δημοσιεύει εδώ και 13 χρόνια στο “Worldwide Survey of Fitness Trends” τις τρέχουσες τάσεις της σκηνής του Fitness παγκοσμίως. Το ψάξαμε και συγκεντρώσαμε για εσένα τα 10 μεγαλύτερα Trends της χρονιάς που σχεδόν πέρασε!

1. Wearables: τεχνολογία που… φοριέται

Οι φίλοι του Fitness χρησιμοποιούνε όλο και περισσότερο την υποστήριξη της καινούριας τεχνολογίας στην προπόνηση. Σε αυτήν περιλαμβάνονται π.χ. activity trackers, smart watches, «έξυπνα» ακουστικά ή high-tech αθλητική ένδυση, από παπούτσια μέχρι στηθόδεσμους με αισθητήρες και μέτρηση των παλμών της καρδιάς. Για κάθε ανάγκη υπάρχουν πλέον και οι κατάλληλοι ψηφιακοί βοηθοί!

2. Group Workouts

Η προπόνηση μαζί με άλλους προσφέρει διασκέδαση και γίνεται όλο και πιο δημοφιλής στην πράξη. Κι αυτό δεν αφορά μόνο τα καθιερωμένα μαθήματα σε γκρουπ αλλά ακόμα και τα πιο πρόσφατα «HIIT» (High Intensive Interval Training), functional training και τα διαρκώς πληθαίνοντα outdoor groups όπως π.χ. το ghetto workout ή το Bodythrill, που λαμβάνουν χώρα έξω και μάλιστα συναντώνται καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου.

3. High Intensive Interval Training, σύντομα HIIT

Το «HIIT» το αναφέραμε και στα group workouts. Το ακρώνυμο σημαίνει «Υψηλής Έντασης Διαλειμματική Άσκηση» και είτε το συναντάμε ως ατομική προπόνηση είτε ως προπόνηση σε γκρουπ αποτελεί ήδη τα τελευταία χρόνια ένα «super trend». Σε αυτό το είδος προπόνησης, το οποίο είναι δομημένο σαν ένα είδος κυκλικής προπόνησης, ανήκουν cardio-sprints, ασκήσεις ενδυνάμωσης με την χρήση του ατομικού βάρους ή ακόμα και λειτουργική προπόνηση σε όργανα με υψηλό βαθμό δυσκολίας.

Οι ενδιαφερόμενοι θα έπρεπε να προσέξουν κατά την επιλογή τους, βρίσκοντας αρχικά προγράμματα που είναι κατάλληλα για όλα τα επίπεδα έτσι ώστε να μπορέσουν να ξεκινήσουν με ομαλό τρόπο χωρίς να υπερφορτωθούνε αποφεύγοντας έτσι το κίνδυνο τραυματισμών. Η προσφορά είναι βέβαια τόσο μεγάλη, που σίγουρα θα βρεις το κατάλληλο πρόγραμμα για εσένα.

4. Προγράμματα άσκησης για ηλικιωμένους

Γίνεται όλο και πιο κοινά αποδεκτό ότι η σωματική κίνηση παίζει αποφασιστικό ρόλο στην υγιή γήρανση του σώματος και του πνεύματος. Όποιος ασκείται τακτικά όχι απλά γηραίνει καλύτερα αλλά και αρκετά πιο αργά. Μπορείς κι ο ίδιος να παρατηρήσεις ότι σε πολλά στούντιο προπονούνται πλέον όλο και περισσότεροι ηλικιωμένοι άνθρωποι. Συνέχισε επομένως την καλή δουλειά!

5. Bodyweight Training

Για να προπονήσεις τους μύες σου δεν χρειάζεσαι οπωσδήποτε και όργανα. Ακόμα και με το δικό σου ατομικό βάρος μπορείς να χτίσεις μύες και να προπονηθείς εντατικά. Με εναλλαγή διαφόρων ασκήσεων και το ήδη αναφερθέν HIIT μπορείς να ρυθμίσεις την ένταση φέρνοντας το προσωπικό σου γυμναστήριο όπου εσύ βρίσκεσαι, όπως π.χ. σε ένα group training στο πάρκο της γειτονιάς σου.

6. Εξειδικευμένοι προπονητές

Η ειδική εκπαίδευση και κατάρτιση του προπονητή γίνεται όλο και πιο σημαντική κάτι το οποίο βλέπουμε και στα γυμναστήρια όπου δίνεται όλο και περισσότερη βάση στα προσόντα και την εμπειρία των απασχολούμενων γυμναστών. Ένας προπονητής που εστιάζει στον κάθε αθλούμενο ξεχωριστά, τον διορθώνει και του προσφέρει ένα ατομικό πρόγραμμα γυμναστικής δεν μπορεί να αντικατασταθεί από καμία εφαρμογή ή «γκάτζετ» γυμναστικής.

7. Yoga

Η Γιόγκα είναι ήδη εδώ και 10 συνεχή χρόνια στο τοπ 10 της λίστας των πιο σημαντικών τάσεων του Fitness. Παράλληλα σημειώνεται και μία όλο και πιο αυξημένη προσφορά που φυσικά ευνοείται από τα πολλά διαφορετικά ήδη Γιόγκα που υπάρχουν. Bikram Yoga, Power Yoga, Aerial Yoga ή Yoga για εγκύους είναι μόνο λίγα παραδείγματα από την ευρεία «παλέτα» που έχει να προσφέρει. Επίσης αξίζει να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με έρευνες όλο και περισσότεροι άνδρες φαίνεται να την δοκιμάζουν.

8. Personal Trainer

Σήμερα δεν είναι μόνο οι σταρ του Χόλυγουντ που επενδύουν σε έναν προσωπικό γυμναστή. Όλο και περισσότεροι συνειδητοποιημένοι φίλοι της άσκησης αναγνωρίζουν την αξία ενός προσωπικού προγράμματος γυμναστικής. Οι Personal Trainer προσφέρουν εξειδικευμένη γνώση ως σημαντική βάση, υποστήριξη και κίνητρο κατά τα πρώτα βήματα, προστασία από τραυματισμούς, εξατομίκευση, ευελιξία και φυσικά περισσότερη διασκέδαση στην προπόνηση.

9. Λειτουργική προπόνηση (Functional Training)

Σίγουρα το Functional Training δεν αποτελεί εδώ και καιρό πλέον ένα καινούριο trend αλλά αποδεικνύεται ορθώς ανθεκτικό στον χρόνο. Στο functional training  γυμνάζονται κατά κανόνα με μία άσκηση περισσότερες μυϊκές ομάδες και αρθρώσεις. Η άσκηση περιλαμβάνει πολύπλοκες και σχετικές με την καθημερινότητα κινήσεις βελτιώνοντας έτσι την δύναμη, την ισορροπία, την σταθερότητα, την κινητικότητα, την αντοχή και την ταχύτητα. Συχνά χρησιμοποιούνται και βοηθητικά μέσα όπως π.χ. σε πολλές περιπτώσεις συναντάμε ιμάντες TRX ή Kettlebells.

10. „Exercise is Medicine“

Το Exercise is Medicine (EIM) είναι μία παγκόσμια πρωτοβουλία στον τομέα της υγείας με σκοπό την καταπολέμηση ασθενειών προερχόμενες από τον τρόπο ζωής μας, όπως π.χ. ο διαβήτης ή η υψηλή αρτηριακή πίεση. Και στην Ελλάδα παρατηρείται τελευταία μία προσπάθεια από πλευράς των ιατρών και των ασφαλιστικών ταμείων για την παρακίνηση των πολιτών στην τακτική άσκηση και κίνηση. Ένας υγιής τρόπος ζωής από άποψης διατροφής και σωματικής άσκησης μειώνει σημαντικά την ανάγκη για ιατρική περίθαλψη.

Με το Fitnesshood μπορείς εύκολα να ακολουθήσεις τα τρέχοντα trends ή να τα δοκιμάσεις εάν δεν είσαι ακόμα εξοικειωμένος με αυτά. Σου ευχόμαστε καλή επιτυχία και προπάντων καλή διασκέδαση στον δρόμο επιτύγχανσης των στόχων σου για το 2020!

Καλές γιορτές!

Η ομάδα του Fitnesshood