Τέσσερα (4) τιπς για να μην κρυώνεις!

Τέσσερα (4) τιπς για να μην κρυώνεις!

Ο χειμώνας βρίσκεται προ των πυλών και οι κρύες μέρες του μας βάζουν κάθε φορά σε δοκιμασία, προσπαθώντας να κρατήσουμε το σώμα μας ζεστό. Γιατί όμως κρυώνουμε και τι μπορούμε να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε αυτήν την άβολη αίσθηση; Παρακάτω σου δίνουμε τις απαντήσεις!
Γιατί κρυώνουμε;
Το σώμα μας μας κάνει να κρυώνουμε στις αντιξοότητες προκειμένου να προστατεύσει τα όργανά μας και να κρατήσει την θερμοκρασία μας σταθερή. Γι’ αυτό κιόλας όταν κρυώνουμε πολύ τρέμουμε έτσι ώστε να καταφέρουμε να ζεστάνουμε τα πόδια και τα χέρια μας. Μέσω της κίνησης λοιπόν παράγεται θερμότητα που δρα κατά του «παγώματος».
Αλλά τι μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε το σώμα μας στην ρύθμιση της θερμοκρασίας μας;
 
4 τιπς που φέρνουν αποτέλεσμα…
 
1. Μπαχαρικά
Για να ζεσταθούμε λίγο μπορούμε να στραφούμε σε συγκεκριμένα μπαχαρικά όπως π.χ. το Τζίντζερ (πέρα από τα κλασικά Πιπέρι και Τσίλι). Το Τζίντζερ περιέχει το αντιοξειδωτικό Τζιντζερόλ που ενεργοποιεί τον μεταβολισμό και προωθεί έτσι την καύση λίπους. Όλο και πιο δημοφιλής γίνεται επίσης και ο Κουρκουμάς, ο οποίος έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και υποστηρίζει την αναγέννηση μυών μετά την προπόνηση. Τα μπαχαρικά αυτά μπορούνε φυσικά εκτός του φαγητού να χρησιμοποιηθούν και σε ποτά όπως π.χ. βάζοντας λεπτοκομμένο τζίντζερ σε ζεστό νερό.
 
2. Προπόνηση των αρτηριών
Η εναλλαγή ζέστης και κρύου είναι μία καλή προπόνηση για υγιείς και ελαστικές αρτηρίες. Γι’ αυτόν τον λόγο συνίσταται ένα γρήγορο ντους με κρύο νερό μετά από την Σάουνα και πριν την ξεκούραση. Η αρχική ζέστη διαστέλλει τα αγγεία και βοηθάει την κυκλοφορία του αίματος. Ο μεταβολισμός ενεργοποιείται και ρυθμίζεται η παραγωγή των ορμονών του στρες. Την ίδια επίδραση έχει και το κρύο, όπου δε πρώτα συστέλλονται τα αγγεία για να ξανά-διασταλούν στην συνέχεια. Έτσι οι μύες χαλαρώνουν και μένουν ζεστοί για περισσότερη ώρα.
Όποιος είναι θαρραλέος λοιπόν ας δοκιμάσει μία κρύα Σάουνα. Εδώ ψεκάζεσαι για 3 λεπτά με άζωτο σε θερμοκρασία -150 βαθμών με πολλά ευεργετικά αποτελέσματα για το σώμα.
 
3. Κίνηση
Το γρηγορότερο μέσο κατά του κρύου: σήκω και κινήσου! Συχνά βοηθάει απλά ένας μικρός περίπατος στην ενεργοποίηση του κυκλοφορικού. Η άσκηση συμβάλλει επίσης στην αύξηση μυϊκής μάζας, η οποία δε με την σειρά της βοηθάει μακροπρόθεσμα κατά των χαμηλών θερμοκρασιών, καθώς όχι μόνο το λίπος αλλά και οι μύες λειτουργούν ως εξαιρετικοί μονωτές ζέστης.
 
4. Αρκετός και ποιοτικός ύπνος
Και τέλος φυσικά θα έπρεπε μετά από όλη την κούραση της ημέρας να ξαπλώνεις έγκαιρα για να λαμβάνεις αρκετή ποσότητα ύπνου. Για να φτάσεις δε την ποιότητα του ύπνου σου σε υψηλό επίπεδο κράτα την θερμοκρασία δωματίου μέχρι τους 18 βαθμούς το πολύ. Ο αρκετός και ποιοτικός ύπνος είναι ιδιαίτερα σημαντικός γιατί ρυθμίζει το ισοζύγιο ορμονών μας και φροντίζει για την ομαλή λειτουργία του σώματος.
Η ομάδα του Fitnesshood